امتداد

راه ما امتداد راه شهیدان است.

راه ما امتداد راه شهیدان است.

امتداد

الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی ابن ابی طالب و الائمة المعصومین (علیهم السلام)

طبقه بندی موضوعی


یک پژوهشگر حوزوی تأکید کرد: برای تغییر سبک زندگی باید از سطح آموزه ای و محتوایی دین به سمت برنامه ای دین و نظام سازی حرکت کرده و با دیالوگ های عقلانی اسلام را بسط دهیم.

 

 به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری شهدای ایران حجت‌الاسلام احمد رهدار، استاد حوزه و دانشگاه قم شب گذشته در سومی‌‌ن جلسه از سلسله نشست‌های سبک زندگی در قرارگاه فرهنگی ولی امر، درباره  آسیب شناسی سبک زندگی و تاثیر فرهنگ غرب برسبک کنونی اظهار داشت: در ایام پیروزی انقلاب اسلامی‌‌، غرب در ساحت تفصیلی و انقلاب در ساحت اجمالی خود به سر می‌‌برد از این رو وجوه مواجهه انقلاب با دنیای غرب چندان ملموس و واضح نبود اما به تدریج که انقلاب اسلامی‌به تفصیل رسید این وجوه و مواضعی که می‌بایست در برابر غرب اتخاذ کند بیشتر آشکار شد.

 

تکثرگرایی غرب به خاطر جبران خشکیدن منابع مولد فکری و علمی‌آن است

وی افزود: ما هر چه جلوتر می‌رویم به لحاظ معرفتی برنده ایم، این در حالی است که غرب به محاق می‌رود و کتاب‌های مرگ فلسفه ، غروب غرب و تئوری‌های پایان نوشته می‌شود، بنابراین به لحاظ عینی در برابر تکثرات عینی غرب که بر سرشاخه فلسفه دکارت استوار است، دستمان خالی خالی می‌شود.

حجت‌الاسلام رهدار گفت: امام خمینی(ره) با طرح و احیای اندیشه ولایت فقیه دو تحول بنیادی ایجاد کرد؛ نخست آنکه مباحث ولایت فقیه را از احکام ثانوی ارتقا داده و در مقیاس احکام اولی مطرح کرد و دیگر اینکه تئوری را به نظام تبدیل کرد چرا که چشم انداز فقه سیاسی ما تمدن سیاسی و تبدیل نظام به تمدن است.

وی ادامه داد: ما هر چه جلوتر آمدیم در مقیاس اندیشه به عمق رفتیم و به همان میزان هم آرام تر شدیم در حالی‌که سی سال قبل غرب مدام ما را نقد می‌کرد که شما عصبی و تندرو هستید ولی ما آرام هستیم.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: ما در حال رسیدن به استقرار و ارائه فکر و طرح هستیم اما غرب در شرایطی که منبع مولد علم و فکرش خشکیده باید پوششی برای اضطراب خود پیدا کند از این رو دست به تکثر زده است.

۹۱/۰۹/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی