امتداد

راه ما امتداد راه شهیدان است.

راه ما امتداد راه شهیدان است.

امتداد

الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی ابن ابی طالب و الائمة المعصومین (علیهم السلام)

طبقه بندی موضوعی

آیت‌الله خاتمی

جمعه, ۲۹ دی ۱۳۹۱، ۰۸:۰۹ ب.ظ
آیت‌الله خاتمی:
32 دروغ در فتنه 88 گفته شد/ هر یک از این دروغ‌ها کافیست که سران فتنه تا ابد نتوانند سرشان را بالا بگیرند









آیت‌الله خاتمی گفت: فتنه 88 دیکته شده از بیرون بود که در داخل توسط عوامل دشمن اجرا شد و پس از حماسه 9 دی به خود گفتم که دیگر نیاز نیست در این عرصه وارد شویم اما طی دو هفته گذشته به مواضع و اظهارات برخی برخورد کردیم که احساس کردم شما مردمی که حماسه 9 دی را آفریدید، بدهکار و سران فتنه طلبکار شوند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: دی و بهمن ماه برای آنهایی که روزهای شیرین انقلاب را تجربه کرده‌اند، لحظه به لحظه گویای خاطرات شیرین تزلزل رژیم ستم شاهی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: 26 دی ماه سالروز فرار شاه معدوم خبر بسیار خوشی بود که به ملت ستم دیده ایران داده شد و منجر به سرور و شادمانی ملت عزیز شد و به تدریج این ایام پیش رفت تا در 22 بهمن گل پیروزی در گلستان انقلاب اسلامی به بار نشست.

وی با بیان اینکه تاکنون آمریکا از هر طریقی توطئه‌هایی را علیه نظام جمهوری اسلامی به کار بسته است، تأکید کرد: انقلاب اسلامی با تمام توطئه های استکبار خم به ابرو نیاورد و مثل سرو قامت کشیده‌ای در برابر این مشکلات ایستاد.

آیت‌الله خاتمی با ذکر این مطلب که یکی از توطئه‌های دشمن فتنه 88 بود، اظهار داشت: فتنه 88 دیکته شده از بیرون بود که در داخل توسط عوامل دشمن اجرا شد و پس از حماسه 9 دی به خود گفتم که دیگر نیاز نیست در این عرصه وارد شویم اما طی دو هفته گذشته به مواضع و اظهارات برخی برخورد کردیم که احساس کردم شما مردمی که حماسه 9 دی را آفریدید، بدهکار و سران فتنه طلبکار شوند.

وی گفت: این سخنان گزنده است که هنوز سه سال از فتنه 88 نگذشته، بگویند سران آن فتنه‌گر نیستند؛ معتقدم اظهارنظر، آزاد بوده و همگان باید حرفشان را بزنند حتی اگر حرفشان مورد قبول واقع نشو‌د، اگر مطلبی از جانب برخی مبنی بر باب تذکر به این افراد داده می‌شود، فقط به دلیل حفظ جایگاه و شخصیت آنها بوده که باید در خصوص سران فتنه دقت لازم انجام شود.

خطیب جمعه امروز تهران با اشاره به فرمایش رهبری در تصریح فتنه یادآور شد: فتنه چیست؟ مقام معظم رهبری فرمودند فتنه این است که با ظاهر صلاح بیایند و با باطن دشمنی فضا را غبارآلوده کنند و فضای غبار‌آلوده فضای فتنه است.

وی ادامه داد: سوالمان این است که در فتنه، فضا غبارآلوده شد یا خیر؟ و معتقد هم نیستیم که هرکس آمد در خیابان معاند بود، معتقدیم برای برخی فضا نادرست جلوه داده و فریب ظاهرسازی عده‌ای خاص را خورده بودند.

آیت‌الله خاتمی‌ با بیان اینکه در فتنه 88، 32 دروغ گفته شد، تصریح کرد: دروغ تقلب در انتخابات حرفی بود که آمریکا و کشورهای استکباری آن را حمایت کردند و خود فتنه‌گران اذعان داشتند که سندی برای اثبات آن نداشته و صرفا جهت تحریک مردم ان را عنوان کردند و مسئله دیگر تقلب رمز فتنه بود، لذا یکی دیگر از مواردی  که در  فتنه سال 88  از سوی فتنه‌گران مطرح شد تهمت تجاوز به زندانیان بود که بر این اساس یکی از سران فتنه آن را مطرح کرد که خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن ریخت ولی نتوانست ثابت کند که در این همین زمینه نیز مراجع قضایی و کمیسیون اصل 90 مجلس هیئتی را برای بررسی این ادعا تشکیل دادند ولی عدم اثبات این ادعا از سوی فتنه گران تهمت بزرگی به نظام بود.

 آیت‌الله خاتمی از جمله دورغ‌های دیگر فتنه سال 88  بازداشت و شکنجه دختری عنوان کرد و گفت: فتنه‌گران‌ با بیان اینکه مراجع نظامی دختری رادستگیر ‌و شکنجه و بدنش را سوزاندند و در بهشت زهرا دفن کردند و یکی از سران فتنه بر سر مزارش به عزاداری و فاتحه پرداخت که بعد از آن شخص عنوان شده در تلویزیون حاضر شد و این ادعاهای دروغین را تکذیب کرد.

وی با بیان اینکه هر یک از این دروغ‌ها کافیست که سران فتنه نتوانند سرشان را تا ابد بالا بگیرند، افزود: استفاده ابزاری از حضور مردم سرمایه ملی و تمکین نکردن به قانون جمهوری اسلامی از جمله فتنه‌انگیزی‌های سران فتنه بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بدعت ابطال انتخابات از سوی فتنه‌گران گفت: یکی از سران فتنه عنوان کرد که هیچ راهی جز ابطال وجود ندارد و این در حالی است که خودشان اذعان داشتند که 500 تا  700 هزار رأی تقلب شده امکان‌پذیر است، اما 11 میلیون رأی فاصله زیادی است که امکان‌پذیر نیست و این در صورتی است که  معتقدیم حتی یک تقلب هم در شأن نظام جمهوری اسلامی نمی‌گنجد.

وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه اگر کسانی بخواهند قانون را زیرپا بگذارند خواسته و ناخواسته به دنبال خشونت و هرج و مرج خواهند رفت، بیان کرد: فتنه گران 8 ماه به ادعای دروغ خود ادامه دادند و به کشته و مجروح شدن تعدادی از مردم کشور و ایجاد شورش و التهاب دامن زدند و این در حالی است که یکی از استراتژیست‌های فتنه چند روز از انتخابات گفته بود ما انقدر رأی نداریم که پیروز انتخابات باشیم اما آنقدر رأی داریم که کشور را به آشوب بکشیم.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: حمله به مساجد، بویژه به آتش کشیدن مسجد لولاگر، حمله به عزاداران حسینی، تبدیل مناسب‌های ویژه دینی به میتینگ علیه نظام، آشوب‌های روز قدس و شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، شکستن قبح ارتباط با بیگانگان از جمله تحرکات فتنه‌گران پس از انتخابات سال 88 بود که موجب اظهارات اوباما و نتانیاهو در مدح و سنای سران فتنه شد.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: اجماع‌ گروه‌های ضد‌انقلاب و ورشکسته نظیر منافقین، کمونیست‌ها، رقاصه‌ها‌، استهاله شده‌ها و فراری‌های ملت علیه نظام یکی دیگر از ترفندهایی بود که فتنه‌گران در جریان فتنه از آن علیه ملت ایران استفاده کردند که من از همین جا دوستانه از برخی افراد که شکی در مورد فتنه‌گر بودن سران فتنه دارند، می‌خواهم که در مورد آنها بیشتر تحقیق کرده و در بیان اظهاراتشان دقت کنند زیرا باید در قیامت پاسخگوی رفتار و گفتارمان باشیم.

وی گفت: از این تریبون اعلام می‌کنم که این حرف تطهیر جرم فتنه‌گران و به جریان تبدیل شدن آن است و برای اینکه به یک جریان ‌تبدیل نشود به این موضوع پرداختم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری اظهار داشت: 5 ماه دیگر به انتخابات ریاست جمهوری مانده و انشاء الله تظاهرات 22 بهمن مدخلی برای انتخابات سال 92 باشد.

وی با بیان اینکه در تاریخ انقلاب‌های دنیا سابقه نداشته که پس از 50 روز از انقلاب مردم پای صندوق‌های رأی بیایند، عنوان کرد: از زمان پیروزی انقلاب تا‌اکنون بیش از 30 بار مردم پای صندوق رأی آمده و با انتخاباتی باشکوه قانونی سالم آزاد که در همه عرصه‌ها مقام معظم رهبری پیشگام آن بودند برگزار شد لذا انتخابات ما همیشه آزاد بوده است.

وی در رابطه با کلید واژه انتخابات آزاد تأکید کرد: از زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند شعار "انتخابات آزاد، پر کردن جدول دشمن است، بدخواهان نظام بر این واژه تکیه کرده و در داخل و خارج بر طبل انتخابات آزاد کوبیدند، مقصود اصلی بنده از بیان این حرف‌ها احساس خطری بود که در این خصوص داشتم و فکر می‌کردم که اگر صحبتی در خصوص فتنه 88 و سران فتنه  عنوان نشود آنها در آینده به دلیل برخی اظهار‌نظرها طلبکار شده و شما مردم بدهکار آنها خواهید شد.

خطیب نماز جمعه تهران ضمن اشاره به حضور رئیس‌جمهور در مجلس بیان کرد: حضور رئیس جمهور در مجلس از پدیده مثبت دوره ریاست جمهوری وی بود که نشانگر تعامل بین نمایندگان و دولت در فضایی صمیمی است و سران سه قوه باید با همدلی مشکلات مردم را حل کنند‌ لذا مردم از دعوای رسانه ای مسئولان رنجیده شده‌اند.

وی با اشاره به کشتار مسلمانان در میانمار و پاکستان بیان کرد: آمریکا به شدت دروغ می‌گوید که با تروریست‌ها مبارزه می‌کند این عامل استکبار تروریست‌پرور است و ما به همه مسلمانان و بازماندگان‌ به ویژه مسلمانان سوریه می‌گوییم، مقاومت کنید انشاء الله پیروزی با ماست و خداوند پیروزی مسلمانان را می‌طلبد.

خطیب نماز جمعه موقت تهران در خطبه اول با اشاره به بحث اخلاقی به مبحث تقوا پرداخت و گفت: تقوا انسان را از فراز و نشیب روزگار بیمه می‌کند و قرآن در این باره توصیه می‌کند هر جا عنصر تقوا را دیدید و هرگاه عنصر معصیت را دیدید، کنار بکشید.
 
آیت‌الله خاتمی همچنین به موضوع عدالت و رعایت حق و انصاف در تمامی شئونات زندگی اشاره و  خاطر‌نشان کرد : انصاف و حق‌مداری همواره باید در زندگی شخصی و کاری و همین طور در جهت تعامل بر خدمتگزاری به مردم رعایت شود و انسان باید همواره تلاش کند که در هیچ عرصه‌ای از مرز حق تجاوز نکند.
۹۱/۱۰/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی