امتداد

راه ما امتداد راه شهیدان است.

راه ما امتداد راه شهیدان است.

امتداد

الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی ابن ابی طالب و الائمة المعصومین (علیهم السلام)

طبقه بندی موضوعی

شهید بابایی و توجه به تولید ملی

چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۱، ۰۱:۱۳ ب.ظ

شهید بابایی توجهی ویژه به داشته های نیروی هوایی و حفظ دستاوردهای بومی صنعت نیروی هوایی داشت و نخستین فرماندهی بود که در جهت سازندگی نیروی هوایی قدم برداشت و توانست در این مسیر ارتباط خوبی با دانشگاه صنعتی اصفهان برقرار کند.

<<امیر سرتیپ خلیلی»از همرزمان و شاگردان شهید بابایی می گوید: عباس بابایی در حالی و در 30 سالگی ( سال 1360) فرماندهی پایگاه هشتم شکاری اصفهان را عهده دار شد که این پایگاه بزرگترین پایگاه هوایی خاورمیانه محسوب می شود.

بابایی توجهی ویژه به داشته های نیروی هوایی و حفظ دستاوردهای بومی صنعت نیروی هوایی داشت و نخستین فرماندهی بود که در جهت سازندگی نیروی هوایی قدم برداشت و توانست در این مسیر ارتباط خوبی با دانشگاه صنعتی اصفهان برقرار کند.

نگاه غرب از دهه 1990 به ظرفیت ویژه ای به نام نیروی انسانی بود. این نگاه رویکردی جدید است که در جهان شکل گرفته اما در مدیریت عباس بابایی و در 30 سال پیش، توجه به پتانسیل و ظرفیت های نیروی انسانی به عنوان اصلی ترین بازوی کار قابل مشاهده بود.

دشمنان در طول جنگ تحمیلی با حمله به نفتکش های کشورمان قصد قطع صدور نفت جمهوری اسلامی را داشتند اما حتی صدور یک قطره نفت ایران قطع نشد و تمام اینها مرهون زحمات و تلاش ها و رشادت های افرادی همچون شهید عباس بابایی بود.

امیرسرتیپ محمدرضا عطایی نیز می گوید: بابایی فرماندهی شجاع، مسئولیت پذیر، مؤمن، منطقی، صادق و فروتن بود. اگر کسی بابایی را نمی شناخت تصور اینکه این فرد، خلبان جنگنده ای مانند F-14 است برایش ممکن نبود. در هر طرح عملیاتی ای که در نیروی هوایی داده می شد عباس بابایی به عنوان یک پیشقدم، اولین کسی بود که این طرح را اجرایی می کرد.

ابتکار ساخت بمب پرنده و استفاده از هواپیمای جنگنده F-14 به عنوان یک بمب افکن، طرح پیشنهادی عباس بابایی بود که نتیجه بسیار مثبتی در روند جنگ داشت.

دغدغه ها و مشکلات پرسنل یکی از مهمترین دغدغه های عباس بابایی بود و او حتی با حضور در مناطق محروم، سازندگی و خدمات رسانی به این مناطق را نیز در دستور کار خود قرار داده بود و از نزدیک با مشکلات آشنا بود و برای رفع آن اقدام می کرد. آینده نگری و توجه به سرمایه ها و تولید ملی از خصوصیات برجسته این شهید بود.

منبع:http://new.sajed.ir/Menu1/Description.aspx?id=91591

۹۱/۱۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی